صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۵۵۴

 مشق حماسه

معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با مشارکت سازمان فرهنگی خانواده پاسداران و معاونت امور وابستگان سپاه، با هدف شناسایی، جذب، توانمندسازی و به کارگیری ظرفیت فرهنگیاران شاعر سپاه، به منظور استفاده از این ظرفیت در توسعه، گسترش و تعمیق نشر معارف و فرهنگ اسلامی، حفظ و تقویت روحیه انقلابی و ولایی در سپاه و جامعه، اقدام به برگزاری «دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه» کرده است. 
محورهای کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در این دوره از این قرار است:
 الف‌ـ بخش اصلی
 1ـ انقلاب اسلامی در موضوعات تبیین ارزش‌های انقلاب با نگاه تمدنی، دفاع از انقلاب اسلامی، امیدآفرینی و ولایت فقیه.
2ـ بصیرت: استکبارستیزی و دشمن‌شناسی، آزادی قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم، وحدت اسلامی و مقابله با جریان تفرقه و نفاق.
3ـ خانواده: جایگاه والای زن و مادر، ازدواج، فرزندآوری و فرزندپروری(نسل علوی و فاطمی)، حجاب و عفاف، جایگاه پدر و مرد در خانواده.
4ـ معنویت: نگاه انقلابی از عاشورا تا ظهور (آمادگی برای ظهور حضرت و حرکت به سوی امام)، جایگاه قرآن (واکنش به اهانت‌های صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم).
5ـ شهدا و دفاع مقدس: راه، رسم و مرام شهیدان (به ویژه اخلاص به عنوان مهم‌ترین ویژگی شهدا)، شهدای امنیت.
ب‌ـ بخش طنز: در تمام موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... 
ج‌ـ بخش ویژه: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی دنیا (با نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه در سال 1402).
در دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه کارکنان شاغل، در سپاه اعم از عضویت‌های نظامی، کارمند، بسیجی ویژه، خرید خدمت و سربازان وظیفه، خانواده‌های کارکنان و وابستگان سپاه(همسر و فرزندان)، وابستگان سپاه می‌توانند شرکت کنند. دوازدهمین دوره کنگره شعر با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سازمان فرهنگی، خانواده پاسداران، معاونت امور وابستگان سپاه برگزار می‌شود. تا 5 دی‌ماه 1402 مهلت ارسال اشعار و نحوه ارسال آن برای کارکنان از طریق روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در رده‌های سپاه و خانواده‌ها و وابستگان سپاه از طریق بارگذاری محتوا در پایگاه الکترونیکی شمیم آشنا 
(shamiim.ir)، اطلاعات تکمیلی در سایت شمیم shamiim.ir 
و کانال mashghehemase@ در ایتا و روبیکا.
سپاه پاسداران از سال 1390 اقدام به برگزاری کنگره‌های شعر در سپاه کرده که تاکنون یازده کنگره شعر سپاه با شناسایی 600 شاعر سپاه از میان کارکنان، خانواده‌ها و وابستگان، به میزبانی رده‌های مختلف سپاه برگزار شده و تعداد 10 کتاب شعر، منتخب اشعار شاعران چاپ و منتشر شده است. گفتنی است، در دوره پیشین 426 شاعر سپاه از میان کارکنان، خانواده‌ها و وابستگان سپاه تعداد 1193 قطعه شعر خود را حول شش محور فراخوان برای دبیرخانه کنگره ارسال کرده بودند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات